- Det har varit otroligt stimulerande, roligt och lärorikt, säger Östen. Att arbeta i samma företag, men ändå inte, i och med flyttarna inom företaget – hela tiden inom marknad/information och kommunikation.
Det mest intressanta har varit projektarbetena med profilförändringarna, först i Sparbanken Sverige. Den blå-gul-röda eksymbolen som väckte en hel del uppmärksamhet och som sjösattes tillsammans med profilgurun Björn Petersson år 1991.
Det andra var vid fusionen mellan Föreningsbanken och Sparbanken till just FöreningsSparbanken och den nya visuella profilen och varumärket med Myntet. Här samarbetade vi med Lars Hall, säger Östen.
I övrigt har alltid Sparbanken/Swedbank varit framgångsrika på sponsorsidan. Stora avtal genomfördes på 90-talet med bl.a Sv Fotbollförbundet, Skidlandslaget och Sv Hockeyligan – just när den blå-gul-röda eken introducerades som Östen arbetade med.
Flyttade sedan till Gästrikland igen och har under den senaste tiden arbetat med marknadsstöd i den Mellersta regionen där Gävleborg, Dalarna, Västmanland och Uppland ingått.
Nu väntar en lugnare tid hemma vid Storsjön i Sandviken men det finns planer på att i framtiden kunna arbeta som konsult, lite av senior adviser, projekt inom kommunikation, varumärke och event/sponsring.