Profilnummer som telefonnummer blir vanligare och vanligare
10/9, 2010 kl. 12:45Med vårt Profilnr 0770-KONFERENS når vi fler kunder, berättar Johan Svensson på konferensanläggningen Aronborg.
”Vi har märkt att våra kunders köpbeteende har förändrats och vi ser att förändringarna kommer att fortsätta”, berättar Johan Svensson på Aronsborg utanför Stockholm.
”I andra länder är tjänsten att ringa med bokstavskombinationer så utbredd att människor ofta börjar med att ringa ett profilnummer på måfå när vill få tag i sin bank eller resebyrå. Det är först om de inte kommer rätt som de söker rätt på telefonnumret. Med prefixet 0770 blir det enklare och mer användarvänligt”, berättar Katarina Widoff kommunikationschef på 0770-profilnr.
”Ska man ringa ett bokstavsbaserat nummer, så är prefixet 0770. Eftersom det är nytt i Sverige att kunna välja företagsnamn, bransch eller någon annan bokstavskombination som telefonnummer är det många som idag inte har kommit i kontakt med profilnummer. Men kunskapen i samhället ökar och fler känner till 0770-profilnr och vill själva ha ett minnesvärt telefonnummer som kommunicerar vad företaget gör eller heter”, fortsätter Katarina Widoff.
Nyttan av bokstavsbaserade telefonnummer
”0770-profilnr visade nyttan av att använda ett branschord som företagets telefonnummer och det är nu ett led i vår marknadsföring,” berättar Johan Svensson från Aronsborg. ”För oss handlar det om att vara top-of-the-mind hos våra kunder och vi ser profilnummer som ett sätt att kommunicera med den nya marknaden. Förr bokades firmans konferenser av assistenterna, men idag är det cheferna själva som ska sköta bokningarna,” fortsätter Johan Svensson, ”Med vårt nya profilnummer 0770 – KONFERENS blir vi ihågkomna. De kanske inte kommer ihåg Arongsborg, men ordet konferens kommer de ihåg, därför har vi det profilnumret i vår marknadsföring,” avslutar Johan Svensson.
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 1989
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.