Piratpartet kommer att samordna sina bloggare och sprida sitt budskap på nätet. Satsa på debattartiklar och använda sig av aktivister för att sprida budskapet fysiskt i städerna, menar Victoria Westberg, vice kampanjledare Piratpartiet.

– Större delen av vår kampanjbudget kommer användas till tryckning av fysiskt material, exempelvis flyers, som delas ut under våra kampanjer. Vi diskuterade först ett upplägg med enbart annonser, men kom fram till att det blev alldeles för dyrt, säger hon till Dagensmedia.se.

Billigaste formen av kommunikation är väl ändå fortfarande samtalet men förutom att det tar lång tid med personliga samtal kanske det inte är någon vinnare att döpa om sig till Pratpartiet?
Även om det verkar vara ett hett alternativ då andra partier börjat ägna sig åt dörrknackning.

Min fundering som kommunikatör är nog varför väljer de som vill nå så många som möjligt att annonsera i Metro som har marginellt med läsare utanför storstäderna när man i Sveriges lokala hushållsdistribuerade gratistidningar når i princip varenda hushåll i Sverige med en skyhög läsbarhet.

Joe Formgren
Kommunikationskonsult

Källa: Dagens Media:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article142975.ece?commentsort=1#comments

För mer information om Sveriges lokala hushållsdistribuerade gratistidningar se:
http://www.sverigetotalen.se/