Piratpartiet blir Pratpartiet?
22/4, 2010 kl. 15:43Större delen av Piratpartiets insatser görs naturligtvis på nätet. Men partiet ska även annonsera i Metro och radio uppger Dagens Media.
– Större delen av vår kampanjbudget kommer användas till tryckning av fysiskt material, exempelvis flyers, som delas ut under våra kampanjer. Vi diskuterade först ett upplägg med enbart annonser, men kom fram till att det blev alldeles för dyrt, säger hon till Dagensmedia.se.
Billigaste formen av kommunikation är väl ändå fortfarande samtalet men förutom att det tar lång tid med personliga samtal kanske det inte är någon vinnare att döpa om sig till Pratpartiet?
Även om det verkar vara ett hett alternativ då andra partier börjat ägna sig åt dörrknackning.
Min fundering som kommunikatör är nog varför väljer de som vill nå så många som möjligt att annonsera i Metro som har marginellt med läsare utanför storstäderna när man i Sveriges lokala hushållsdistribuerade gratistidningar når i princip varenda hushåll i Sverige med en skyhög läsbarhet.
Joe Formgren
Kommunikationskonsult
Källa: Dagens Media:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article142975.ece?commentsort=1#comments
För mer information om Sveriges lokala hushållsdistribuerade gratistidningar se:
http://www.sverigetotalen.se/
400:- exkl. moms
Antal tecken i artikeln: 1623
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.