JINX är den första färdigblandade drinken för den svenska restaurangmarknaden som smaksatts med fruktjuice, vilket ger den en fruktig, rund och frisk smak. Perfekt drink för den moderna konsumenten som blir alltmer medveten om innehåll och design - om man dricker den i lagom mängder förstås!
– Konsumenter efterfrågar färdigblandade färgglada drinkar med goda smaker. Det här är också produkter som man dricker för att synas, för att visa vem man är eller kanske vill vara och Jinx är verkligen något att synas med, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på Spendrups.

I JINX mixas traditionella svenska smaker med internationell twist. Totalt lanseras den i tre smaker: päron & lychee, apelsin & mango samt smultron & citron.

JINX finns på 33 cl engångsglas och lanseras v.14 för restaurangmarknaden. Fr o m juni kommer den att finns i Systembolagets beställningssortiment. JINX kommer att synas under olika events, aktiviteter och tävlingar på restauranger runt om i Sverige.