Under 2010 registrerades 4.365 nya Subaru, vilket är den högsta siffran någonsin och en ökning mot fjolåret med hela 44,72 procent.
Totalmarknaden ökade under fjolåret med 35,64 procent, vilket innebar att Subaru noterade en större ökning än marknadsgenomsnittet för nionde året i rad.
Försäljningen i Sverige har till och med gått bättre än den officiella statistiken visar. Om man lägger till kundsålda, vid årsskiftet ej levererade bilar, är ökningen för Subaru i Sverige drygt 65 procent!
SUBARU Nordic ökade också sin försäljning på samtliga sex marknader under 2010. I Finland med 87 procent, I Danmark med 54 procent och i de tre Baltiska länderna (Estland, Lettland och Litauen) med 65 procent.
– Nu höjer vi ribban ytterligare och siktar på att överträffa marknaden även 2011. Vi märker fortsatt stor efterfrågan på våra bilar och har även ett par spännande lanseringar att vänta under året, säger Torbjörn Lillrud, vd för SUBARU Nordic AB.
Även försäljningen av Subaru i Gästrikland har ökat.
- Försäljningen av Subaru överträffade våra förväntningar för 2010, säger Christer Dahlbom, Bilvaruhuset Dahlboms Bil. Man kan inte annat än vara nöjd med en ökning på 45 procent jämfört med 2009!