Ska ni satsa på utbildning i företaget? Satsa på inbillning!
13/11, 2013 kl. 09:43Tankar leder till slutsatser, känslor leder till handling, brukar man säga. Det är faktiskt så våra mänskliga hjärnor fungerar. Hur rationella vi än tror att vi är, så ligger det känslor bakom det flesta av våra beteenden och beslut. Det innebär tyvärr, för alla som säljer traditionella kurser och utbildningar, att det inte räcker med information för att vi ska ändra vårt sätt att vara och göra.
Att faktiskt få ”träna kundmöten” ger bättre resultat än att bara höra någon berätta om hur man bör göra. Att få jobba med frågorna kring medarbetarskap, attityder och beteenden tillsammans med sina kollegor, är mycket effektivare än höra chefen predika medarbetarskapspolicyn från en Powerpoint.
Upplevelse leder till inlevelse.
De senaste åren har vi hjälpt våra kunder att genomföra rader av chefs- och medarbetardagar på
teman som ”Våra värderingar”, ”Våra strategiska mål” ”Våra framgångsfaktorer” och inte minst
”Vårt medarbetarskap”. Och vi vågar påstå att alla dessa event definitivt kan sättas upp på
utbildningskontot. Effekterna har verkligen blivit att företagen flyttat fram positionerna, med nya
kunskaper och nya, gemensamma målbilder i hela organisationen.
Allt oftare får vi också i uppdrag att genomföra mer renodlade medarbetarutbildningar för våra
kunder, i ämnen som till exempel värdskap och kundbemötande. Vi kombinerar då den klassiska
föreläsningsformen med de möjligheter som upplevelsebaserad kommunikation ger till inspiration,
engagemang och inlevelse hos deltagarna. Kort sagt: vi bedriver utbildning med inbillning.
Om du känner att ni också har behov av att ta nästa steg för att utveckla gemensamma kunskaper
och målbilder i företaget, så är du välkommen att höra av dig. Tillsammans kan vi ta ut ”kursen” för
ditt team, din avdelning eller för hela din organisation.
Du når oss som vanligt på telefon 026-10 27 00, eller via http://www.brinc.se
Hälsningar
Brinc Relations
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 2347
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.