Videon illustrerar, med hjälp av ett större antal modellbilar, funktionen ”Pre-Collision Braking Control”, vanligen kallat autobroms. Filmen har funnits på Subarus internationella hemsida sedan december 2012 och är en uppföljare till ”The Walk of Minicar”, som laddades upp i augusti samma år.
One Show Design är en gala som hålls varje år där den ideella organisationen One Show Club delar ut priser för kreativ och framstående marknadsföring. Galan räknas som en av Världens tre största tillsammans med ”The Cannes Lions International Festival of Creativity” och ”The CLIO
EyeSight är Subarus aktiva säkerhetssystem och innefattar: autobroms, adaptiv farthållare och vingelvarning. Systemet är optiskt och ska simulera vad föraren ser. EyeSight var Världens första aktiva säkerhetssystem som kunde se skillnad på olika trafikantslag. Hjärtat i systemet är en stereokamera, monterad vid backspegeln, som läser av trafikmiljön.
Bilvaruhuset Dahlboms Bil är återförsäljare för Subaru i Gästrikland.
- Vi är ju vana med att Subaru får utmärkelser för bästa bil etc. så det är ju kul att de får ett filmpris också, säger Christer Dahlbom, VD Dahlboms Bil.
Awards”Filmen går att se på: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/subaru/video/view/prestigefyllt-filmpris-till-subaru-11522

Subaru tillverkas av Fuji Heavy Industries (grundat 1953). Första serieproducerade Subarun hette 360 och lanserades 1958. FHI har fabriker i Gunma, Japan samt Lafayette, USA. År 2012 tillverkades totalt 753.320 bilar av modellerna: Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ och Tribeca. Subarus symmetriska 4-hjulsdrift introducerades 1972 och modellen Legacy firade 20-årsjubileum 2009