Precis producerade hemsidan till varumärket Ockelbo
26/2, 2009 kl. 14:43Det är Mikael Olsson i Ockelbo med familj som med bakgrund i Ockelbos fantastiska plasthistoria (båtar och skotrar m.m) driver Ockelbo-andan vidare i form av konceptet "Ockelbo-Collection". Han förvaltar med andra ord en viktig del av ett av Sveriges just nu hetaste varumärken.
– Mikael vände sig till oss på Precis för han ville fånga den härliga gamla kultkänslan som bland annat Pistvakt hjälpt till att göra känd över hela landet. Det skulle vara en nostalgisk karaktär samtidigt som plattformen i grunden skulle vara modern med självadministration, webbshop och lätt att bygga vidare med intranät och CRM-system för kundhantering etc, berättar Joe Formgren på Precis Reklam.
En av rariteterna man kan se på hemsidan är den reklambild Ockelbo skoterfabrik använde i början av 80-talet "Den kungliga skotern" där en ung kronprinsessa sitter bakom pappa kungen glidande på en Ockelbo 5000. Prins Carl Philip sitter framför och i den pälsbeklädda släden skymtar mamma Silvia och sannolikt en liten Madeleine.
- En riktigt kul poäng i sammanhanget är att när förlovningen mellan Daniel och Viktoria tillkännagavs intervjuades kommunalrådet Magnus Jonsson i Rapport, iförd den särskilda "Ockelbo-toppluvan" - gissa om det rullade in några beställningar i webbshopen efteråt?
Besök hemsidan här: http://www.ockelbo-collection.se
Fotnot: Precis levererar det enkla men omfattande webbaserade administrationssystemet YoDo som inte kräver någon lokalt installerad mjukvara, serverlösning eller särskilda användarlicenser.
För mer information se: http://www.precisreklam.se
1 500:- exkl. moms
Antal tecken i artikeln: 1681
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.