Med fokus på små- och medelstora företag (SME) kommer han bland annat att genomföra IT-inventeringar med FindITs inventeringsverktyg på SME-företag i Gävleborg och Dalarna. Syftet med detta är att identifiera och sammanställa intresseområden hos företagen för att sedan koppla insatser utifrån behoven.

Daniel har jobbat 19 år i telekombranchen, med fokus på tillverkning av radiobasstationer.
Han har erfarenhet av olika logistikroller, till exempel kundorder, inköp och senast som delprojektledare inom produktionslogistik. En röd tråd är att han alltid jobbat i utvecklingsprojekt i någon form.

-”Det ska bli roligt och spännande att åka ut till företagen och inventera deras IT miljöer, för att se vad FindIT kan göra för insatser. Jag ser också fram emot att följa upp insatserna och se vad det gav för resultat, säger Daniel.”

Under perioden 2008-2010 har FindIT inventerat ett drygt 70-tal SME-företag i Gävleborg och Dalarna. Sammanställningen visade att det fanns ett stort behov av att träffa andra och att ha erfarenhetsutbyten inom olika områden. Det resulterade i att FindIT tog initiativ till att starta ett nätverk för affärssystemanvändare. De har sedan hösten 2009 träffats var sjätte vecka för att utveckla sitt användande av systemet genom erfarenhetsutbyte och genom att lära av varandra.

Under perioden 2011-2012 fortlöper arbetet med att besöka och inventera ytterligare företag i regionen samt att utveckla inventeringsverktyget för att även mäta IT-mognad. Syftet är att säkerställa att de insatser som FindIT gör ger resultat på företagen.

Läs mer om vad som är på gång på http://www.findit.sandbackapark.com.