Hur ser du på ditt jobb som chef i länets största bank?
-I min roll är det viktigt att jag på ett konstruktivt och affärsmässigt sätt följer upp våra medarbetare i deras vardagliga jobb. Jag tror starkt på att om vi har en hög kompetens, bra information och bra uppföljning gentemot våra medarbetare så ger det i sin tur en kompetent och affärsmässigt bra service till våra kunder. Nöjd kund ger nöjda medarbetare och en nöjd lönsam bank.

Vad anser du vara det viktigaste i er service till era kunder?
-En bra tillgänglighet, vara kompetenta och okomplicerade i våra möten samt att vi är proaktiva, dvs vi ska ta initiativ och ge goda råd vilket vi vet att kunderna vill ha, naturligtvis både gamla och nya kunder på såväl företags- som på privatmarknaden.

Vad gör du på fritiden? Du har varit ungdomsledare inom idrotten?
-Ja, jag var ledare i GGIK:s ungdomslag i ishockey under några år och engagerade mig, vilket var fantastiskt roligt. Roligast är att möta pojkarna på sta´n när de hejar glatt och igenkännande och se hur de har utvecklats. Även i arbetslivet är det som driver mig är att se människor utvecklas kontinuerligt.
I övrigt ligger naturligtvis familjen mig nära om hjärtat samt även jakt och fiske uppe vid vårt fritidshus i Jämtland. Där har jag varit med både på älg- och björnjakt.

Bankerna har varit utsatta i pressen den senaste tiden. Vad har du för kommentarer till det?
-Problemen på den amerikanska bolånemarknaden skapar ringar på vattnet och påverkar även Europa och Sverige. Finansinspektionen, Riksbanken och regeringen vidhåller dock att det inte finns något skäl till oro för de svenska storbankerna. Det är viktigare än någonsin för oss att vi fortsätter fokusera på kunderna och gör affärer.

Vad vill du prioritera i ditt arbete under den närmaste framtiden?
-Det viktigaste är att vi lyssnar på våra kunder och hela tiden ger en bra rådgivning som är anpassad till kundernas behov. Vår omvärld är väldigt turbulent och vi tänker fokusera på våra kunder allt vad vi kan.