Marknadschef Sven Engwall hälsade nätverket välkomna och klubbdirektören Hans-Göran Karlsson berättade om ”hälsotillståndet” inom Elitserien och att samarbetsviljan inom ligan nu var god. De klubbar som tiggare velat bryta sig ur och börja spela ute i Europa har omvärderat situationen och man för nu diskussioner om ersättningsnivåer gentemot NHL och hur man kan utöka hockeysamarbetet i Europa.

Därefter kom lagkaptenens Andreas Dackell och redogjorde för stämningen i truppen. Det rådde inget tvivel om att den är god och att årets upplaga av Brynäs strålar av självförtroende. Faktum är att både lag och ledning hymlar inte om att en medalj är säsongens målsättning och och att siktet naturligtvis måste vara inställt på den ädlaste av dem alla - även om vägen dit är lång.

Brynäs nätverk består idag av över 400 företag som är minst Bronspartner till Brynäs IF och syftet är att alla samarbetspartners till Brynäs under lättsamma och trevliga former skall lära känna varandra närmare och stärka relationerna. Detta ska förhoppningsvis leda till affärer eller andra olika typer av samarbeten mellan parterna.
- Givetvis hoppas vi även att Nätverket – Brynäs IF skall göra att vi förstärker våra relationer med våra samarbetspartner ytterligare, hälsar Sven Engwall.
- Vi träffas varje måndag jämna veckor på Läkerol Arena enligt nedan. Två personer från företaget är välkomna att deltaga per nätverksträff. Givetvis kan olika personer från företaget komma vid olika tillfällen, det viktiga är möjligheten för er att skapa kontakter.

Träffen inleds med lunch i restaurangen kl. 11.30. Man betalar och hämtar sin mat som vanligt. Vi har speciella bord reserverade för Nätverket – Brynäs IF och givetvis sätter man sig vid ett bord där man får chansen att lära känna nya bekantskaper. Ingen föranmälan behövs utan det skall vara enkelt och smidigt.

- Därefter förflyttar vi oss till angränsande konferensrum där kaffe finns uppdukat. Vi gör en snabb presentation av varandra. Ett företag ges varje gång möjlighet att göra en kortare presentation av sig själva och sitt företag på c:a 10 minuter.

Brynäs avslutar nätverksträffarna med en kort information från spelare, ledare eller annan för dagen intressant person i organisationen. Visitkort och annan information från presenterande företag delas ut efter nätverkträffens slut.