Det var företaget Great Earth Scandinavia AB, specialiserade på kost- och sporttillskott som hade initierat utbildningen som gick av stapeln på Templet i centrala Gävle den 21 september.

– Det blev en sprängfylld heldag där vi gick igenom varumärkesplattformen, kommunikationsplanering, hemsidesupplägg och marknadsföring på internet, berättade Joe Formgren som höll i utbildningen på Precis.

Det genomfördes turbovarianter av 16 olika miniutbildningar där vi bland annat gick igenom varumärket, storytelling och målgruppsanalys samt hur man lägger upp en PR-plan och marknadsför sig på internet.

– Både vd, marknadschef, marknadsassistent, informatörer eller styrelsemedlemmar har nytta av att öka kunskapen och inse vikten av en stark kommunikationsplan, berättar Joe. Vi arbetar med strategisk kommunikation och vårt uppdrag är att öka förståelsen hos våra uppdragsgivare hur de kan göra fler och bättre affärer.
Framtiden tillhör de företag som blir lika bra på att kommunicera som de är på att producera och leverera. Därför är kommunikation inte bara en ledningsfråga - det är en styrelsefråga.

Great Earth´s grundare, Anders Lindkvist, som för övrigt är gammal elitbrottare instämmer.
– Självklart vill vi bli lika bra på att kommunicera som vi är på att producera och leverera.
– Äntligen - en utbildningsdag runt kommunikation som gav överblick och inblick i den vildvuxna mediadjungeln. Dessutom på ett humoristiskt sätt med många exempel, tyckte Jan Lövqvist, CEO, Interim Management.

De och övriga deltagare verkade inte ha några problem att hänga med i 16 fartfylda ronder även om de fick en hel del att smälta.

Kommunikationsbyrån Precis håller både öppna och företagsanpassade miniutbildningar för företag och organisationer som vill förstärka sin kompetens inom marknadskommunikation.
För mer information om utbildningarna se:
http://www.precisreklam.se/page.php?id=27