Gestrike Magasinet ökar 2010
24/1, 2010 kl. 18:22Gästriklands största tidning, Gestrike Magasinet, ökar frekvensen och kommer i år ut som månadstidning inför varje löningshelg.
- Vi går våra kunder till mötes och kommer ut med några fler nummer i år, berättar Joe Formgren, ansvarig utgivare av Gestrike Magasinet. Dessutom har vi kunnat sänka annonspriserna en hel del genom att upplagan har trimmats, så det känns som vi har ett stärkt vårt erbjudande till marknaden på ett bra sätt.
- Våra internetannonsörer får en egen log-in där de kan följa besöksstatistiken dag för dag på sina banners.
Man kan alltså ligga med under långa tidsperioder på alla sidor eller så prioriterar man sina visningar till artiklar i samband med sin målgrupp som t.ex Motor, Hälsa, Hem och Bostad eller Nöje.
Väljer du som annonsör en riktigt nischad kampanj kan du alltså marknadsföra dig för exempelvis tusen kronor i taget och följa visningar och klick på din banner dag för dag och se hur lång tid det tar innan besöksmålen nåtts.
- I kombination medd bra webbkampanjer blir detta naturligtvis mycket kostnadseffektiva kampanjer. Vi är övertygade om att det är den typen av kvalitet annonsköparna vill ha avseende sina mediainvesteringar i framtiden, berättar Joe.
Gestrike Mgasinet har nu en upplaga på 54.000 exemplar (vilket är lite mer än Gefle Dagblad och Arbetarbladet har tillsammans) och når mer än 100.000 människor.
Förutom att Gestrike Magasinet delas ut till alla hushåll i hela Gävle kommun (där ytterområden som Hamrånge och Hedesunda naturligtvis ingår) så distribueras den till alla kontor i hela Gästrikland och Älvkarleby kommun. Magasinet distribueras även till turistbyråer och bibliotek samt postas dessutom till beslutsfattare i hela regionen.
Årets första nummer utkommer 21 februari, manusstopp är den 3 februari.
För mer information se: http://www.gestrikemagasinet.se
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 1908
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.