Brynäs kommenterar Arbetarbladet
15/10, 2015 kl. 15:19Arbetarbladet har helt rätt i att Brynäs IF har en strategi för att öka sina intäkter. Vi har till och med flera. Det förutsätter jag att alla företag och verksamheter försöker göra. Detta har vi kommunicerat offentligt och är ingen nyhet.
Att få ett antal partners att öka sitt stöd från exponering i samband med elitidrott till att vilja stötta både sportslig och samhällsnyttig verksamhet är en win-win situation för Brynäs IF och för samhället. Det är det som Johan Cahling påtalar. Dessa partners är även delaktiga i att jobba kring En bra start. De gör alltså mer än att gå in med ekonomi, de gör samhällsnytta. I och tillsammans med En bra start.
Vi har fortfarande partners som väljer att samverka med oss via det mer ”klassiska” sättet. De köper skyltar i arenan, event, loger mm. Vi värdesätter även dem högt och är otroligt tacksamma att de vill synas med oss.
I artikeln påtalas det att Johan Cahling inte ville ställa upp för en intervju. Den 8 oktober satt Johan med artikelseriens journalister i över en timme. Han lämnade en aktivitet med Ung Företagsamhet för att ge journalisterna den tid de ville ha. De ville ha en ytterligare intervju längre fram och Johan berättade då att det inte gick. Han är på semester med sin familj.
Återigen, vi har full respekt för att saker granskas men vi önskar att det ska vara objektivt och sanningsenligt.
Johan Stark, Klubbdirektör Brynäs IF
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 1887
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.