– Vi fortsätter vår resa för att tillhöra toppen inom svensk ishockey, och där investerar vi i marknadsorganisationen för att ta nästa steg i Brynäs IF:s utveckling, säger Hans-Göran Karlsson, klubbdirektör i Brynäs IF. Johan är nästa person i vår laguppställning för att vi ska kunna fortsätta utveckla Brynäs IF, och vi är mycket glada att han vill ansluta sig till oss.

Johan Cahling ska förstärka och utveckla hela marknadssidan, och samordna försäljning, marknadsföring och privat marknad. Hans ansvarsområde blir hela intäktsflödet i föreningen, och tillsammans med övriga inom försäljning, marknad och kommunikation ska han jobba för att ytterligare stärka Brynäs IF:s varumärke och öka intäkterna. Allt för att förstärka föreningens position inom svensk ishockey.

Johan Cahling är utbildad civilekonom på Handelshögskolan i Göteborg, och har lång erfarenhet av organisations-, affärs- och varumärkesutveckling i såväl lokal, nationell som internationell miljö. De senaste sju åren har han drivit eget företag där han samarbetat med bland annat Sandvik Coromant AB, Saltkråkan AB och Ishotellet i Jukkasjärvi.
– Är man som jag, uppväxt i Gävle är Brynäs IF en del av ens själ. Att nu få möjlighet att vara med och utveckla Brynäs IF känns otroligt kul, säger Johan Cahling. Under mina tio månader som konsult åt föreningen har jag sett styrkan i Brynäs IF, och det ska bli en spännande utmaning att utveckla det vidare, och få vara en del av det fantastiska lagarbetet som pågår i Brynäs IF.