Rekord på effect+dagen 2016
17/3, 2016 kl. 09:15Temat var ”I nöd, lust och förhandling” på effect+dagen den 14 mars på Gävle konserthus och det blev verkligen en riktigt intensiv och inspirerande heldag med både kunskap, kontakter och kul.
Dagen startade med att Gävles nye näringslivschef Johan Tunhult presenterade sig innan musikklassen 7 C Solängsskolan framförde ett fint sånnummer i kör.
Därefter diskuterades det i morgonsoffan om hur man skulle kunna göra fler affärer i regionen och samtidigt utveckla nätverket för att i ännu större utsträckning kunna bidra till detta. Förmiddagens föreläsare Lars-Johan Åge berättade om ”Vinnaren förlorar”, en modell som tagits fram i samarbete med FBI och den svenska polisens insatsstyrka. Åhörarna fick handfasta tips och konkreta råd inte bara hur man blir en bättre förhandlare utan också en bättre kommunikatör, ledare och medarbetare.
Därefter var det affärsmingel i Business Loungen som upptog hela konserthusets entréplan med alla utställare. Efter lunchen höll Michael Södermalm föreläsningen ”Det sitter i huvudet”. Han berättade mycket inspirerande om att vända motgångar till framgångar och lämnade sannolikt ingen oberörd inför nya kunskaper om vilka faktorer som styr och påverkar var och ens framgång.
Eftermiddagen avslutades med ett starkt och personligt föredrag av legendariska kommunikatören Lottie Knutson. Hon redogjorde inte bara för sitt kloka agerande vid den fruktansvärda tsunamikatastrofen i Thailand utan talade även om kriskommunikation och den dramatiska betydelsen den kan ha för vilket varumärke som helst.
Den händelserika dagen avslutades med en gemensam middag där det också redogjordes för eftermiddagens grupparbeten som resulterat i ett antal effektfulla mininätverk inom bland annat ledarskap, försäljning och marknadsföring.
Några röster från deltagarna:
– Som vanligt är det talarna som är helt suveräna. I måndags överraskade Michael Söderman mest. Dagen påminde mig om att vara stolt över sitt företagande. Det är inte fult att vara företagare. Allt som vanligt mycket bra ordnat
Birgit Elonen, MURTEK Sverige AB
– Det som gjorde mest intryck var alla positiva människor. Det finns en framtidstro och en väldig GO bland Effect+ medlemmar.
Lärdomar jag tar med mig från dagen är ”Livet blir vad du gör det till, så det så” och ”Happy Happy”. Samt givetvis alla nya kontakter och affärsmöjligheter.
Jerker Klang, Fiberdata
– Tycker ni lyckas mycket bra att dra folk till era större evenemang, bra upplägg och föreläsare.
Jag tar med mig hur viktigt det är med positivitet samt att tänka kris innan krisen!
Lasse Flach, Trimtex
– Vill bara sända ett tack för en mycket väl arrangerad effect-dag. Mycket fina föredrag som gav många nya tankar och perspektiv, inte minst Lottie Knutssons föredrag som jag fick mycket inspiration av för min egen yrkesverksamhet.
Under dagen hann jag också träffa mycket folk från olika företag, knyta nya och fördjupa gamla kontakter och kunde faktiskt göra upp om affärer/avtal med tre lokala företag under dagen.
Har nu fått klartecken för att kyrkan ska gå med i Trossen, med mig som kontaktperson. Kort sagt, en lönsam dag för kyrkan i Gävle.
Peter H Stjerndorff, Svenska Kyrkan
– Tack för ännu en toppenlyckad effect+dag med grymma föreläsare och massa fantastiska företagare!
En och annan skrattsalva lyckades vi klämma in vid middagen också!
Bahareh Foroughi, Gefle Skin Care
– En lyckad dag med många nya kontakter och fantastiska föreläsningar.
Helen Andersson, HomeMaid
– Tack för en mycket rolig och givande dag på Konserthuset i Gävle.
Joacim Öhrn, GävleDala Kirurgin
– Vi tackar er alla för en mycket trevlig och utvecklande effect+dag!
Axelina Franzén, Fagergrens Fastighetsbyrå
– De tre föreläsarna kompletterade varandra bra. Vikten av förberedelse och att inte bara reagera utan även agera tog jag med mig.
En mycket trevlig och bra dag logistiskt och innehållsmässigt. Klass 7C från Solängsskolan och deras sång i början av dagen var en bra start. Stort tack till arrangörerna!
Kalle Wahlström, Trossen Gävle kommun
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 5062
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.