Gävle Convention Bureau - från 0 till 32 miljoner på 8 månader!
2/6, 2010 kl. 19:12För 8 månader sedan inleddes arbetet med att etablera Gävle/Sandviken på den nationella och internationella mötesindustrimarknaden i och med att Gävle Convention Bureau startades och Elisabeth Hugg började arbeta som dess projektledare.
Vår målsättning är att vi inom tre år ska kunna uppnå minst 75 miljoner kronor i ökad årlig omsättning inom mötesindustrin i Gävle/Sandviken. På vår partnerträff den 27 maj kunde vi konstatera att vi redan nu, efter bara 8 månaders arbete, lyckats över förväntan, säger Elisabeth Hugg - projektledare för Gävle Convention Bureau.
Då jag började mitt arbete hade vi redan antagit en affärsplan och mötesindustrins företag i och omkring Gävle var därmed insatta i vilket arbete som väntar oss de närmaste åren, säger Elisabeth.
Men vi började i princip med ett tomt bokningsbord och vi har sedan dess systematiskt börjat kartlägga vilka lokala ambassadörer som är aktiva i olika nätverk. Då vi fått kontakt med Gävle och Sandvikenbor som är medlemmar i nationella och internationella nätverk har vi bland annat berättat om hur mycket hjälp de kan få före, under och efter mötet av Gävle Convention Bureau och alla andra aktörer inom vår mötesindustri.
Gävle Convention Bureaus uppgift är att hjälpa Gävle och Sandvikenbor som vill locka ett möte till sin stad genom att stötta dem med allt praktiskt arbete i form av bland annat visningsresor, produktion av skriftliga anbud, preliminärbokningar av lokaler, boende och sociala aktiviteter och en massa andra detaljer som kan vara besvärliga att ta tag i om man inte är van vid att hantera detta. Då mötet väl bestämt sig för att komma hit tar proffs på genomförandet över och Gävle Convention Bureau kan arbeta vidare med att hjälpa fler möten att välja oss som framtida mötesplats.
Mer information om Gävle Convention Bureau hittar du på
http://www.gavlecvb.se
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 2773
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.