Företagsbladet träffade Brynäs' marknadschef Sven Engwall för att höra hur man arbetar för att få mer publik.
- Vi prioriterar just nu arbetet med nya idéer för att öka antal besökare, säger Sven.
Verksamheten fortsätter att utvecklas och man satsar också på öka stämningen på matcherna med hjälp av hejaklacken och supporterklubben. Det blir också en fortsatt satsning med ännu fler bussar från orter i östra Dalarna, norra Västmanland och Hälsingland. Sven ser också positivt på att det blir betydligt fler lördags- och torsdagsmatcher. Lördagsmatcherna drog förra säsongen i snitt 1-2000 fler åskådare än publiksnittet. Lördagsmatcherna genererar dessutom mer försäljning i butiker och restauranger.
Brynäs testar också att samarbeta med olika företagspartners som bakar in biljetter i olika erbjudanden och sponsorpaket till sina kunder. Precis Reklam är ett av företagen som deltar i samarbetet med gott resultat. Samarbetet med Galaxy Meeting är ett annat exempel.
Vi hoppas att säsongen 2008-09 skall bli en framgång för Brynäs, både publikmässigt och sportsligt!