– Det här känns superspännande, nytt och modernt. Vi är långt fram i vår omvärldsbevakning och har fört dialog en längre tid, vi ska leda utvecklingen och det här är ett steg i det arbetet. Vidéa delar våra värderingar om sund företagskultur, man står för hunger och engagemang och värdesätter våra hållbarhetsstrategier högt. Därför känns det just superspännande att inleda det här arbetet, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF.

Vidéa är ett filmproduktionsföretag i Gävle som specialiserar sig på att skapa kraftfulla företagsfilmer och videoproduktioner för B2B-segmentet, samt 3D-animation och interaktiva presentationer. Men Vidéa är inte bara ett produktionsbolag, de är en kraftfull aktör för vi är din partner för visuell kommunikation. Med en passion för det visuella erbjuder man en mångsidig portfölj av tjänster, inklusive filmproduktion, 3D-visualisering och dynamiska interaktiva presentationer. 

– Vårt engagemang ligger inte bara i att leverera högkvalitativa produktioner utan också i att förstå och förverkliga Brynäs IF:s vision och affärsmål om att leda utvecklingen av svensk hockey. Vi är inga nyckelspelare på isen, men vi kan vara det vid sidan av isen. Där är Brynäs IF en vinnare redan, vi har kämpat hårt och länge och kliver in med kraftfulla resurser för att möjliggöra det här. Den position och det arbete föreningen driver för att göra skillnad för nästa generation, det vill vi vara en del av - vi kommer också göra skillnad genom vårt partnerskap och verktyget, säger Ulf Gradin, VD för Vidéa. 

Partnerna ska under hösten arbeta fram verktyget. Verktyget är en ”Digital Brynäs Arena – Monitor ERP arena” vilket också kommer innebära avatarer och ciceroner som guidar användarna genom miljön. Verktyget är att betrakta som en virtuell värld som kan ersätta fysiska försäljningsbroschyrer eller material mot privat- eller företagsintressenter. 

– Den virtuella värden och det interaktiva verktyget som vi ska bygga syftar till att utveckla ett nytt användargränssnitt för föreningens privat- och företagsmarknad. Genom den här världen ska du kunna klicka dig runt i våra miljöer och ta del av vilka affärserbjudanden som finns. Det kan vara allt från en biljett på hemmastå till restaurangen samtidigt som den möjliggör ett nytt sätt att visa våra exponeringsytor, avslutar Westerlund.  
 
Verktyget och den digitala arenan kommer projekteras under hösten, målsättningen är att ha betatestversioner färdiga under sista delen av kalenderåret och att verktyget ska kunna sjösättas till 2025. 
 
Läs mer om vidéa på: https://videa.se
 
För kontakt:
Vidéa: Ulf Gradin, VD, Ulf Gradin ulf@videa.se
Brynäs IF: Jakob Westerlund, kommersiell chef, jakob.westerlund@brynas.se