Enkelt uttryckt mäter varumärkeskännedom hur bekanta individer är med ett visst varumärke eller produkt. I den digitala eran vi lever i har det blivit allt viktigare för företag att implementera en god strategi för digital positionering och varumärkesbyggande.
Webbografi är en digital byrå Stockholm som sedan starten strävat efter ständig utveckling och innovation. Webbografi’s rebranding går helt i linje med byråns DNA och är planerat att färdigställas under hösten.
“I och med att vi förespråkar hur viktigt det är med varumärkesbyggande vill vi nu som företag även leda med ett gott exempel för våra kunder. Detta gör vi genom att genomföra en rebranding av vårt varumärke. I tider som dessa när vi går mot en allt mer datadriven värld så är det viktigt att inspirera och hjälpa företag att förstå innebörden av digital positionering och hur man effektivt bygger varumärkeskännedom digitalt,” säger Daniel Lazarevic, grundare av Webbografi.
Webbografi’s rebranding innebär att de lägger stort fokus på att förbättra och optimera all content på webbplatsen. Detta för att lägga mer fokus på att skapa en webbplats som är “content first”, vilket kommer att förbättra kundupplevelsen på webbplatsen. Även den visuella identiteten kommer förnyas, vilket också är ett viktigt viktigt steg i byråns rebranding. Med deras nya identitet hoppas bolaget på att bli mer synliga och få en bättre digital positionering på nätet.
“Vår byrå riktar sig till bolag som vill sticka ut från mängden på internet, men som upplever att det är svårt att lyckas utan professionell hjälp. Vi tycker det är viktigt med långsiktigt engagemang där vi kan växa tillsammans med de företag vi jobbar med. Vi strävar alltid efter att leverera holistiska digitala lösningar som är anpassade efter varje företags behov. Med oss får du de bästa resultaten och ger ditt företag den dynamik det behöver, säger Daniel.
Presskontakt
Frida Engström, Public Relations Manager
frida.engstrom@prdirekt.se