Företags tips – Nyckeln till att få återkommande affärer
3/6, 2014 kl. 08:18Så du har gjort en viss försäljning och ditt företag börjar växa. Det är en bra start! Men vad är nyckeln till att säkra återkommande kunder? Det finns flera enkla steg som du kan vidta för att se till så att du kommer att behålla dina återkommande kunder. Här är tre av de viktigaste.
Det verkar som en no-brainer, men det finns alltid saker du kan göra för att se till att kunden får bästa möjliga service. 70% av kundens köp är baserade på hur kunden känner – hur de behandlas, och nivån på kundservice och supporten de erbjuds. Du är nyckeln till utmärkt kundservice – det börjar med dig.
Se till att ditt team av medarbetare behandlar kunden med största respekt och professionalism i alla lägen, att ta hand om deras specifika behov, oavsett vad de är. Gå utöver för dina kunder, och de kommer att belöna dig med återkommande köp. Se till att de vet att du alltid finns där för dem och sätter dem i första hand.
2. Håll kommunikationsvägarna öppna.
När du har sett till att din utmärkta kundservice tagits hand om, är det dags att fokusera på kommunikation. Håll kontakten med dina kunder och se till att samla in relevant information från dem när det behövs, och ge dem den information de behöver för att fortsätta att göra affärer med dig.
Håll dem à jour med saker som speciella erbjudanden, incitament, erbjudanden och mycket mer. Du kan hålla kommunikationsvägarna öppna genom e-postlistor, blogga, enkäter, tävlingar, webbseminarier, sociala medier och mer. Som alltid, ett fantastiskt och enkelt sätt att hålla kontakten och vara engagerad med dina kunder är genom att designa en app för din verksamhet. En engagerad kund är en nöjd kund. I dessa tider, att hålla kontakt med din klient är enklare än någonsin, och något ännu bättre, kunden kommer vill ha kontakt med dig så mycket som möjligt.
3. Tacka dina kunder.
Se till att du alltid låta dina kunder vet hur mycket du uppskattar dem och deras verksamhet. Ta inte för givet att de vet det. Ett enkelt tack är inte alltid tillräckligt. Ta dig tid att verkligen lära känna dina kunder om du kan. Skapa lojalitets och belönings program och incitament som de verkligen kan dra nytta av, utifrån sina egna behov och önskemål.
Förse dem med förmåner som gratisprover, kuponger, evenemang och seminarier, gåvor med sina inköp och så vidare. Låt dem veta att du bryr dig och att du kommer att belöna deras lojalitet . Om kunder känner sig trygga när de gör affärer med dig, kommer de att vara benägna att komma tillbaka igen och igen.
Intresserad av att designa din egen app för att hjälpa ditt företag att kommunicera med dina kunder? Kontakta Apprcut idag för att komma igång.
Denna artikel är publicerad på Frederik Olsens tidning via SvenskPress.se.
Se villkor här »