– Vi delar samma värderingar kring hållbarhet och strävar efter att bidra till en bättre framtid för kommande generationer, säger Magnus Wåhlander, VD för Coop Mitt.
Både Brynäs IF och Coop Mitt har djupa rötter i regionen och en lång historia av samhällsengagemang. Partnerskapet markerar en tydlig satsning på att skapa fler vinnare, både på och vid sidan av isen, samtidigt som det förstärker båda organisationernas hållbarhetsarbete.
– Tillsammans med En Bra Start har vi under de senaste två åren genomfört flera inspirerande aktiviteter för att stötta barn och ungdomar i vårt närområde. God kosthållning är en grundsten för att må bra, och vi har bland annat pratat med barnen om vikten av att få i sig minst 500 gram frukt och grönt varje dag. Vi ser verkligen fram emot fler stärkande aktiviteter som bidrar till en hälsosam framtid för nästa generation, säger Emelie Åkerström, butikschef på Coop Nian.
Coop ligger dessutom i framkant när det gäller digitala lösningar för företag och idrottsföreningar. Genom samarbetet fortsätter Brynäs IF att dra nytta av Coop Inköpstjänst – en modern digital tjänst som förenklar fakturaköp och inköpsprocesser för både föreningar och företag.
Tjänsten effektiviserar inköpen, underlättar fakturahantering, sparar tid och ger ökad kontroll och säkerhet. Med över 800 Coop-butiker runt om i Sverige har Brynäs IF alltid en butik nära, vilket gör att laget kan fylla på med frukt och energi, oavsett var de spelar bortamatch.
– Vi är jättestolta över partnerskapet med Coop Mitt, en grön och modern aktör som delar vår värdegrund med samma ambition med att ta ansvar för vårt avtryck och nästa generation. Hela partnerskapet vilar på stark drivkraft att ge tillbaka till lokalsamhället, där vi båda verkar och att ständigt utveckla nya lösningar. Ett exempel är genom Coops Inköpstjänst som avsevärt har effektiviserat vår verksamhet med våra inköp. Det känns verkligen helt fantastiskt att kunna förlänga det här samarbetet och ge vår fina relation fortsatt långsiktighet, det är ett kraftfullt avtal som kommer stärka vår mission med att skapa vinnare på och vid sidan av isen, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF.
– Vi är glada och stolta över att Brynäs IF använder Coop Inköpstjänst. Brynäs IF är och har länge varit en förebild för många idrottsföreningar i Sverige, en klubb som ligger i framkant inom många områden, inte bara digital utveckling, säger Henrik Bouvin, ansvarig för B2B-försäljning och samarbeten på Coop Mitt.
Det tvååriga partnerskapet sträcker sig över säsongen 24/25 och 25/26 och syftar till att både Coop Mitt och Brynäs IF ska växa tillsammans och fortsätta bidra till en hållbar och positiv utveckling för regionen.
För mer information, vänligen kontakta:
Jakob Westerlund
Kommersiell chef, Brynäs IF
E-post: jakob.westerlund@brynas.se
Henrik Bouvin
Ansvarig för B2B-försäljning och samarbeten på Coop Mitt
E-post: Henrik Bouvin
Om En bra start
En bra start är en verksamhet inom Brynäs IF som fokuserar på social hållbarhet och strävar efter att bygga långsiktiga lösningar med dokumenterade samhällseffekter utifrån givna samhällsutmaningar.Verksamheten syftar till att skapa sammanhang där gemenskapen stärker utvecklingen för barn och unga samt att öka förutsättningarna för att barns rättigheter blir tillgodosedda och uppmärksammade. Just barn och unga är vår utpekade målgrupp utifrån betydelsen av tidiga och förebyggande insatser i livet för att skapa ett socialt hållbart samhälle.
Läs mer på brynas.se/enbrastart
Coop Mitt förlänger partnerskapet med Brynäs IF och En Bra Start
1/11 kl. 07:59Coop Mitt förlänger sitt framgångsrika samarbete med Brynäs IF och En Bra Start i ytterligare två säsonger 24/25 och 25/26. Med ett starkt fokus på hållbarhet och lokalt ansvarstagande, fortsätter samarbetet att bidra till en bättre och hälsosammare framtid för barn och ungdomar i regionen.
Denna artikel är publicerad på Gammelfäbodarna via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!