Uppskattad workshop om publicering i webbtidningar
11/6, 2015 kl. 11:08Ett 10-tal företag och organisationer samlades under förmiddagen torsdag den 11 juni på i Templet i Gävle för att lära sig att publicera sina budskap i webbtidningar och vidare i sociala medier.
Deltagarna publicerade därefter både nyheter, evenemang och erbjudanden i ett flertal regionala gratistidningar som bland annat http://www.effectmagasinet.se
http://www.foretagsbladet.se
http://www.gestrikemagasinet.se
med flera.
De fick också tips och råd om hur innehåll och sökord kan användas för sökordsoptimering samt hur rubriker och texter skall svara på sökfrågan. Detta genererar i sin tur fler besökare och potentiella kunder till företagens hemsidor. För mer information och en del av deltagarnas artiklar se http://www.foretagsbladet.se
Några röster från deltagarna:
– Enkelt och inspirerandeom vilka de olika publiceringsmöjligheterna var och möjligheten att publicera där. Vikten av att ha detta klart för sig: Formulera, Publicera, Distribuera och Kommunicera!
Kalle Wahlström, Samverkan Skola-Arbetsliv, Utbildning Gävle
– Det är viktigt att vara aktiv och själv sprida istället för att att kunder ska behöva söka info om företaget och dess aktiviteter. Att SvenskPress.se sprider i så många olika kanaler och man kan publicera artiklar och filmer, det visste jag inte.
Åsa Clerecoborn, Arne Blom
– Dagens workshop var för min del en liten uppfräschning av förra gångens utbildning, mycket bra!
Lärde mig hur man ska göra när man publicerar och vad som är viktigt att tänka på.
Intressant med så mycket olika människor ifrån olika sorters företag och organisationer. Superbra hela workshopen.
Isabelle Wikström, Capio Hälsocentral Gävle
Är ert företag också intresserade av förbättra sitt PR-arbete och börja arbeta aktivt med PR, content marketing och storytelling?
Kontakta Precis Reklam för mer information om miniutbildningar i detta.
http://www.precisreklam.se
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 2414
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.