I dagens moderna samhälle håller nu sättet vi handlar produkter och varor på att förändrats. Det traditionella sättet att shoppa på håller på att genomgå ett stort skifte där allt fler använder sig av internet istället för att handla i fysiska butiker. Detta är en faktor oavsett om det gäller skönhet-, hus och hem- eller elektronikprodukter.

 

Internetstiftelsen har tidigare i år publicerat en studie om “Svenskarna och Internet” som visar att hela 9 av 10 personer numera läser produktrecensioner och jämför priser före de handlar. Tack vare internet och den moderna teknologin så är detta möjligt. Det är numera trendigt att använda nätet för att läsa vad andra konsumenter tycker om en specifik produkt. Många konsumenter upplever att detta är mer tillförlitligt än att prata med en säljare i en butik.

 

Många konsumenter kan dock uppleva en viss valstress då internet ofta erbjuder ett väldigt stort informationsflöde. Detta kan tyvärr leda till att många konsumenter istället gör ett omedvetet val om de av olika anledningar inte orkar eller kan hitta rätt information. Det här är något som företaget Testson.se vill ändra på.

 

Testson lanserade sin hemsida tidigare i år och har redan sett ett stort antal besökare på sidan. Tanken bakom Testson.se är att privatpersoner kan ta del av oberoende tester av de senaste produkterna för den svenska marknaden. Företagets testare har sedan utfört ytterst noggranna analyser och tester av produkterna som undersöks. De letar även efter brister och jämför mot konkurrerande varor.

 

Testson.se har som målsättning att hjälpa konsumenter att snabbt och smidigt hitta rätt produkt till rätt pris för att få bra underlag inför framtida köp.

 

Kontaktinformation för Testson:

Namn: Linn Bengtsson, Redaktör

Epost: linn@testson.se