- Vi kommer enbart att ha personer på plats som har en faktisk arbetsuppgift. Vi vill minimera smittrisken och kommer självklart ha tydliga protokoll och processer för alla flöden i arenan, säger Svensk Innebandys marknads- och arrangemangschef Stefan Jonasson och fortsätter:

- Det känns som helt rätt beslut att inte ta in någon publik i rådande tider. Vi tar beslutet för att ta ett ansvar samt att själva veta förutsättningarna för finalen och att på så sätt utifrån de förutsättningarna kunna arbeta med att göra SM-finalen till en underbar upplevelse för publiken hemma i sofforna.

En del av den upplevelsen kommer att vara ett studioprogram som alla kan se helt gratis på InnebandyTV.

- Det är en helt ny satsning från vår sida. Vi vill bjuda in alla till en studio där vi visar upp vad Svensk Innebandy är och vad Svensk Innebandy vill. Det kommer släppas några härliga nyheter, vi kommer dela ut priser, bland annat Årets Spelare, och vi kommer ha gäster som är med i uppsnacket inför SVT:s sändning av SM-finalen på lördagen, säger Jonasson.

En viktig del av Svensk Innebandys mål är viljan att nå nya målgrupper och där har Svenska Spel och Riksidrottsförbundets satsning för motionsidrott gjort denna sändning möjlig.

- Jag vill tacka Svenska Spel och Riksidrottsförbundet som har gjort denna satsning möjlig. Tillsammans kan vi genom detta få möjlighet att visa upp vår fantastiska produkt på ett ännu mer professionellt sätt i studion, säger Jonasson.

Den kommande SM-finalen i Gävle har – trots att ingen publik kommer att vara på plats – blivit ett dragplåster för partners.

– Det är ett bra bevis på att vi har en attraktiv produkt och att företag förstår värdet av att synas med Svensk Innebandy, avslutar Jonasson.

SM-finalen sänds på SVT. Damernas final startar 12.15 och herrarnas final 15.15.

Studion sänds på www.innebandy.tv kl. 17-19 den 23 april.

Vill ditt företag synas på SM-finalen? Kontakta:
Robin Kacaniklic, säljare Svensk Innebandy 
Tel: 072-394 35 04
Mejl: robin.kacaniklic@innebandy.se