Hur ser du på ditt jobb som chef i Gävles största bank?

I min roll är det viktigt att på ett positivt och engagerat sätt vara nära mina medarbetare i vardagen. Jag tror på att om vi har en hög delaktighet så skapar det engagerade medarbetare som i sin tur med hög kompetens och affärsmässighet tar hand om våra kunder på ett bra sätt. Nöjd kund ger nöjda medarbetare och en nöjd lönsam bank. Idag har området 5 kontor, 64 anställda och drygt 71.000 kunder.

Vad anser du vara det viktigaste i er service till era kunder?

En hög tillgänglighet, vara kompetenta och okomplicerade i våra möten samt att vi i ännu högre grad tar initiativ och ger våra kunder goda råd. Vi ska fortsätta att utveckla den lokala marknaden och finnas nära våra kunder. Att befogenheter och ansvar i den nya organisationen nu flyttas närmare den lokala verksamheten och medarbetarna, gör att vi kan fatta snabbare och effektivare beslut vilket gagnar våra kunder.

Vad gör du på fritiden? Du har varit aktiv inom idrotten och som ledare?

Tillbringar en hel del av tiden med min familj som består av sonen Edvin 9 år, några hästar hemma på gården samt katten Sotis. Har varit aktiv bowlingspelare där jag även engagerade mig som ledare i unga år. Intresserad är jag annars av sporter av alla sorter, favoriten är ändå hockey. Gillar att nätverka d.v.s. träffa människor i olika sammanhang. Har därför varit med om att startat i gång Business Network International i både Söderhamn och Hudiksvall.

Bankerna har varit utsatta i pressen den senaste tiden. Vad har du för kommentarer till det?

Problemet på den amerikanska bolånemarknaden skapade ringar på vattnet och påverkade hela Europa och Sverige. Nu pekar konjunktursignalerna uppåt igen. Läget i Baltikum har stabiliserats där bl. a. Europeiska utvecklingsbanken säger att vändningen har gått snabbare än alla vågat hoppats på. Vi ser positivt på framtiden här i Gävle och satsar därför fullt ut i området.

Vad vill du prioritera i ditt arbete under den närmaste tiden?

Då vår omvärld är väldigt turbulent så känns det otroligt viktigt att jag och mina medarbetare kommer ännu närmare våra kunder. Prioriteringen för oss blir därmed mycket enkel, träffa våra kunder både på och utanför kontoret, via telefonen eller via internet. Hög aktivitet kan jag lova ……