Joe Formgren föreläste på Thorén Business School
14/9, 2011 kl. 14:09Eleverna på Businessprogrammet årskurs 1 på Thorén Business School i Gävle har fått i uppdrag att i grupper om 4-5 elever göra en tidning som ska utgå från företagspresentationer. Den tidning de gör ska innehålla en företagspresentation per elev som i princip har samma modell som de artiklar man kan se i till exempel Gestrike Magasinet. De ska dessutom minst göra ytterligare en artikel som ska vara anpassad efter den målgrupp de valt för tidningen.
Idéer dryftades och bland annat diskuterades det om att vissa företagspresentation eventuellt kan publiceras i Gestrikemagasinet och Företagsbladet liksom hur det skulle gå till rent praktiskt.
Mötet initierades av läraren Stefan Larsson som även bett eleverna att förbereda sig med frågor inför dagens föreläsning.
- På TBS i Gävle jobbar elever ofta ämnesövergripande och verklighetsnära för att på bästa möjliga sätt odla de kompetenser som näringslivet (och högre studier) efterfrågar. Hos oss är det viktigt att lärarna, förutom sin teoretiska och pedagogiska kompetens, även kan inspirera eleverna till kreativa lösningar. Hos oss är ALLA som vill utveckla sitt kunnande, hälsar Stefan.
Joe Formgren driver kommunikationsbyrån Precis Reklam samt Gestrike Media som ger ut de regionala gratistidningarna Företagsbladet och Gestrike Magasinet i print och på nätet. Han har dessutom delägare i konferens- och festlokalen Templet i centrala Gävle.
För mer information se: http://www.formgren.com
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 1580
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.