Precis som förra säsongen har föreningen fördjupat satsningen på en differentierad prisbild för olika platser och matcher. Vissa matcher har en betydligt lägre prisbild än andra. Flera starka temakoncept har avlöst varandra, kompletterat av en framgångsrik seriekorts- och klubbstolsförsäljning.
– Vi tog stora steg förra säsongen i vår publikutveckling och är fast beslutna att inte stanna av i år, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef på Brynäs IF, och fortsätter: Hittills har vi ett rekordsnitt på hela 6 914 åskådare. Bara Frölunda och Färjestad överträffar oss inom svensk ishockey. Det har varit en lyckad strategi så långt. Vi valde att paketera de sex första matcherna först och där har vi ett starkt snitt som hittills faktiskt är bättre än föregående säsong. Nu går vi in i nästa fas och har flera spännande matcher och teman som vi tror kommer göra det attraktivt att se matcherna på plats. Sedan ska vi också passa på att hylla det stora hemmastödet. Ett grymt jobb från ståplats och fler hemmasegrar hoppas vi ska vara ett fortsatt återkommande inslag.

Föreningen har även ökat sitt fokus på samarbetet med det lokala näringslivet. Företagsförsäljningen har också gått starkt och ligger långt före föregående säsong. Ett prioriterat område har varit att öka närheten och kontakten och lyfta fram kraften hos lokala partners.
– För oss är det fundamentalt viktigt att alla ska vinna tillsammans. Framgångar för Brynäs IF är något vi ska fira tillsammans med partners, fullsatta matcher på arenan ger besöksnäringen kraft under matchdagar för centrumverksamheten och stor uppmärksamhet förstärker incitamentet att synas med oss, fortsätter Westerlund.

Flera affärsmål har redan slagits. Antalet klubbstolar har ökat jämfört med förra året och logevåningen uppvisar rekordartad beläggning. Dessutom har ett spännande samarbete med Kontrollbolaget inletts, riktat mot långsiktig utveckling och investeringar i de kommersiella ytorna i arenan. Affärsnätverket Bokadero har också välkomnats varmt. Vid matchen mot Björklöven deltog ett 80-tal näringslivsrepresentanter, vilket tydligt visar på en "En bra affär"-anda.
– Vi ser ett stort intresse av att synas hos oss och även att aktivera personal och kunder på ett annat sätt. När omvärlden ser ut som den gör måste vi också vara skarpare i vår paketering. Det finns nog en bild av att Brynäs IF har stått för sig själv i mycket - där ska vi inte vara. Vi ska vara regionens lag och mötesplats, vår närhet och relation till våra så viktiga samarbetspartners är helt avgörande.

Under hösten har arenan också fyllts av konserter, som en del av en breddad evenemangsstrategi. Bland annat fick Darins turné goda recensioner och i november kommer TV-puckens slutspel att äga rum där.
– Vi har arbetat hårt med att göra arenan mer tillgänglig och möta marknadens efterfrågan. Vi är skickliga arrangörer och vill att Gavlehovsområdet och stadens invånare ska ha en stor bredd i aktivitetsutbudet, avslutar Westerlund. Vi kommer att fortsätta utveckla arbetet med att arenan ska vara en mötesplats för alla, även icke matchdagar.

För mer information kontakta
Jakob Westerlund
En Bra Start
Brynäs IF
+46 (0)76 - 813 00 01
Jakob.westerlund@brynas.se