– Det är ett nytt koncept i regionen med både sälj och inköp som är garanterat både kostnads- och tidseffektivt, berättar moderatorn Mats Bengtsson som coachade företagarna genom det tajta men välplanerade tidschemat. Det här var fjärde affärsdagen och vi har haft fyra affärsluncher.
I dagsläget är det 70 företag som är med i ”En bra affär” och erbjuds genom detta 100 strukturerade och schemalagda möten med samtal på 15-20 minuter under en niomånadersperiod.
– Som företag kan man kliva in när som helst under perioden då det är ett rullande schema, säger Mats. Detta är ju intressant för oavsett om man gillar hockey eller inte så vill ju alla göra affärer.
Det märktes definitivt under den intensiva förmiddagen och den avslutande gemensamma lunchen. Samtalen handlade uteslutande om affärer och möjligheter till samarbeten. Laguppställningar, odds och vem som skall stå i målet får diskuteras när det är dags för match på Gavlerinken. Arenan för både idrott, underhållning och nu även ett forum för bra affärer.