3 anledningar att skaffa en vimpel
26/4, 2019 kl. 15:31Om vi säger ”vimpel” finns det en stor chans att du tänker på den klassiska svenska vimpeln
som vajar på så många flaggstänger runt om i landet. De får vara hissade dygnet runt och de
är vackra. Flaggstången slipper stå där naken under de dagar då det inte är allmän flaggdag.
Vi listar 3 anledningar till varför ditt företag eller din förening borde skaffa sig en sådan vimpel!
1. Stärk gemenskapen
Ett lag har sina färger och sitt emblem, många föreningar likaså. Varje företag har en logotyp. Dessa färger och estetiska kännetecken skapar gemenskap. Vad vore en sportklubbs hejarklack utan klubbens färger och emblem? Mössor, flaggor, vimplar – allt pryds av
klubbens kännetecken.
I företagsvärlden pratar man om värdet att bygga en företagskultur som kopplar samman anställda och lockar till sig kunder. Genom att skaffa en vimpel eller standar se exempel på https://www.glentons.se/vimplar-och-standar/ , som får pryda konferensbordet eller hänga över pokalsamlingen i klubblokalen bidrar ni till att stärka gemenskapen inom organisationen.
2. Ett tydligt budskap utåt
En presskonferens utan en standar är nästan som ett tv-reportage utan den text som förklarar vem som intervjuas. När idrottsklubben eller företaget skaffar sig en snygg vimpel eller standar är det ett sätt att berätta vem ni är. Publiken – både de som samlat sig på plats
och de som eventuellt följer evenemanget via tv kopplar genast samman talaren med organisationen. Det är ett sätt att stärka identiteten utåt och profilera er som en professionell organisation som tänker på minsta detalj.
3. En traditionsbärare
Har er förening eller företag en sådan där glasmonter med pokaler, medaljer, flaggor, plåtar, emblem och så vidare? (Se exempel hos https://www.glentons.se) Varje organisation bär på en historia. Ju äldre organisationen blir desto viktigare blir det att vårda det historiska arvet. Historia och arv är tätt
sammankopplade med identiteten.
0:- Fri för nedladdning.
Antal tecken i artikeln: 2465
Materialet får bara användas, helt eller delvis, efter godkännande av publicisten eller medverkande i text och foto.