Ett 20-tal deltagare från företag och organisationer i regionen fick lära sig processen om hur man formulerar och publicerar sina nyheter i olika nättidningar knutna till nyhetstjänsten http://www.svenskpress.se
Joe Formgren visade och berättade tillsammans med kollegorna på kommunikationsbyrån Precis Reklam hur materialet kan distribueras vidare i nyhetsbrev för att nå tusentals mottagare liksom hur man kan dela sitt material vidare i flera olika sociala medier.

Läs mer om nyhetstjänsten SvenskPress här: http://www.svenskpress.se

Några av dagens publikationer:
VS Trafik:
http://www.svenskpress.se/articles/view/bussbolaget-vs-perssons-med-anor-har-breddat-verksamheten

Brandskyddsföreningen:
http://www.foretagsbladet.se/readers/view/rabatterad-brandskyddsutbildning

HomeMaid:
http://effectmagasinet.se/events/view/homemaid-pa-bomassan

Älvkarleby Golfklubb:
http://effectmagasinet.se/articles/view/alvkarleby-golfklubb-oppnar-rangen

AllKontor:
http://effectmagasinet.se/articles/view/allkontors-vinnare-ar

Bra jobbat!