Det var en workshop arrangerad av Precis Reklam där Joe Formgren ledsagade deltagarna i hur man presenterar sin verksamhet och vikten av att kunna presentera nyheter och erbjudanden på ett bra och trovärdigt sätt, samt hur enkelt det är att sprida och dela innehållet vidare i t.ex sociala medier och nyhetsbrev.

Deltagarna publicerade därefter både nyheter, evenemang och erbjudanden i ett flertal regionala gratistidningar som bland annat http://www.effectmagasinet.se
http://www.foretagsbladet.se
http://www.gestrikemagasinet.se
m.fl.

De fick också tips och råd om hur innehåll och sökord kan användas för sökordsoptimering samt hur rubriker och texter skall svara på sökfrågan. Detta genererar i sin tur fler besökare och potentiella kunder till företagens hemsidor. För mer information och en del av deltagarnas artiklar se http://www.foretagsbladet.se

Är ert företag också intresserade av förbättra sitt PR-arbete och börja arbeta aktivt med storytelling?
Kontakta Precis Reklam för mer information om miniutbildningar i detta.
http://www.precisreklam.se

För mer information se även http://www.svenskpress.se