I början av 2014 lanserades Gestrike Magasinet i ett helt nytt fickvänligt format i samma storlek som en iPad Mini. Utfallet var positivt inte minst från annonsörer som då kunde köpa fasta annonsmoduler i valfria storlekar till i princip halverade priser.
– Det här blir ett ännu smartare format, hälsar Joe Formgren, ansvarig utgivare av Gestrike Magasinet. De allra flesta var positiva till den tidigare formatförändringen då den blev mer prisvärd, miljövänligare samt att e-magasinet blev lättare att läsa både i mobiler, på läsplattor samt i datorn. Några annonsörer tyckte dock att deras annonser blev lite för små så i det här nya formatet behåller vi fördelarna men kan nu tillgodose alla. Maximal valuta för reklaminvesteringen på mindre annonser och priser på hel- och halvsidor som är en bråkdel i jämförelse med andra regionala medier.

Genom att medverka i Gestrike Magasinet når annonsörer genom varje nummer mer än 100.000 invånare och alla kontor i hela Gästrikland samt Norduppland. Dessutom ingår annonserna sökbart utan ytterligare kostnad i e-magasinet på http://www.gestrikemagasinet.se
Augustinumret utkommer den 31/8, manusstopp är den 14/8.

För mer information om utgivningsplan och priser se:
http://www.gestrikemagasinet.se/pages/view/annonsera-i-gestrike-magasinet

Gestrike Magasinet ges ut en gång i månaden i anslutning till lön i en upplaga av 52.000 exemplar.
Magasinet utges av Gestrike Media AB som är ett privat oberoende mediaföretag utan presstöd eller partipolitisk tillhörighet.
Det redaktionella materialet är i huvudsak producerat av läsarna själva genom magasinets hemsida http://www.gestrikemagasinet.se
eller via presstjänsten SvenskPress.se

Bildtext: Nya Gestrike Magasinet i storlek som en vanlig iPad i jämförelse med den tidigare i storlek som en iPad Mini.