MIX Marknadsförening i Gävleborg är mest kända för sina inspirerande frukostföreläsningar. En gång i månaden samlas människor som är intresserade av kommunikation, marknadsföring och PR för att äta frukost och lyssna på föreläsare inom ämnet. Det är ett välbesökt och lättsamt event som inte tar särskilt mycket tid i anspråk.

Nu breddar MIX sin repertoar med ett spännande halvdagsprogram, för att skapa ett event med gott om tid för diskussioner och möten kring föreläsningarna. Den 18 februari går MIX-dagen av stapeln och tre föreläsare står beredda att inta scenen.

”Föreläsningarna kommer bland annat att handla om olika infallsvinklar på marknadsföring i den digitaliserade värld vi lever i” säger Annika Wiberg, ordförande i MIX. ”Idén till MIX-dagen föddes när jag och en styrelsekollega i MIX var på Mediedagen i Uppsala i våras. Vi kände direkt att detta måste vi ha i vårt län!” Annika ler ett av sina breda, karakteristiska leende. ”Vi tycker det här känns jättespännande!”

Och programmet känns minst sagt spännande! Det kommer pratas om vikten av varumärken, framtidens marknadsföring och hur man kan använda smak och doft för att skapa starkare upplevelser i sin marknadsföring.

Innan det är dags för bubbel och mingel avslutas föreläsningarna med Johannes Hansen, mental rådgivare och coach till bland annat Sanna Kallur, Magnus Hedman och Kristoffer Appelquist.

När jag frågar om man måste vara medlem i föreningen för att komma på MIX-dagen svarar Annika snabbt nej.
”Absolut inte! Den här dagen är till för alla!” säger hon.

Programmet för dagen kan du hitta på http://www.mixgavleborg.se.

Text: Johanna Färdigh