Effectfull höstträff om employer branding på Winn City Konferens

9/11 kl. 22:31

Nyrustade Winn City Konferens på Stortorget i Gävle fylldes torsdagen den 9 november av förväntansfulla medlemmar i affärsnätverket effect plus+ då det var uppföljning av årets effect+kryssning med tema Employer Branding.

Eftermiddagen inleddes med mingel och minimässa med de utställare som även var med på årets kryssning. Därefter hälsade verksamhetsansvarige Nalle Rydstrand alla gäster välkomna innan det blev prisutdelningar från utställarna. Sedan visade kollegan Joe Formgren upp några filmer från de grupparbeten som genomfördes på kryssningen samt ett par s.k ”ordmoln” där deltagarna fick redovisa vad de ansåg vara viktigast på sin arbetsplats. Glädje och Gemenskap var det som värderades mest. Noterbart var också att efter de nya kunskaperna som deltagarna fick under kryssningen så förstärktes även orden Utveckling, Tydlighet och Ledarskap markant.

Därefter blev det föredrag av årets samarbetspartners på kryssningen Randstad, Gävle Energi och Winn Hotel Group.
Randstad presenterade resultatet från Randstad Employer Branding Research, som är den mest omfattande och oberoende employer branding undersökning med sina 26 medverkande länder. Intressant nog så stämde resultatet ganska väl överens med de ordmoln som effectarna hade gjort på kryssningen.

Malin Eriksson från Gävle Energi berättade målande om hur man skapar man en ärlig kultur för mångfald och drivkraft liksom en önskelista för personalen så att det skall kännas lika motiverande att gå till jobbet en måndag morgon som det är kul att vakna på julafton när man är liten.

Therese Andersson, PR and communications director på Winn Hotel Group
Winn avrundade eftermiddagen med att berätta hur de jobbat med sin kultur ”som sitter i väggarna” och hur de, trots priser och utmärkelser, fortsätter att stärka detta genom kommunikation både internt och externt. Glada medarbetare ger glada och återkommande gäster.

Dagen avslutades med en gemensam Afterwork där det serverades en mycket välsmakande buffé och gästerna lät sig väl smaka medan man diskuterade dagens erfarenheter med både gamla och nya bekantskaper i nätverket.

Not: Artikeln kommer att kompletteras med fler bilder och ett par citat inom kort.

Joe Formgren

Joe Formgren

Medlem sedan 2007-04-21

Joe Formgren är reklamman och marknadsförare. Grundare av Gestrike Media AB och delägare i Precis Reklam AB.
Förutom tidningutgivning, reklampro... Läs mer

Ladda ned

0:- Fri för nedladdning.

Vad vill du läsa?

Publicera

Mer läsning

Senaste nytt

Hjälp

Stäng